سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مردم خواسته دنیا خرده گیاهى است خشک و با آلود که از آن چراگاه دورى‏تان باید نمود . دل از آن کندن خوشتر تا به آرام رخت در آن گشادن ، و روزى یک روزه برداشتن پاکیزه‏تر تا ثروت آن را روى هم نهادن . آن که از آن بسیار برداشت به درویشى محکوم است و آن که خود را بى نیاز انگاشت با آسایش مقرون . آن را که زیور دنیا خوش نماید کورى‏اش از پى در آید . و آن که خود را شیفته دنیا دارد ، دنیا درون وى را از اندوه بینبارد ، اندوه‏ها در دانه دل او رقصان اندوهیش سرگرم کند و اندوهى نگران تا آنگاه که گلویش بگیرد و در گوشه‏اى بمیرد . رگهایش بریده اجلش رسیده نیست کردنش بر خدا آسان و افکندنش در گور به عهده برادران . و همانا مرد با ایمان به جهان به دیده عبرت مى‏نگرد ، و از آن به اندازه ضرورت مى‏خورد . و در آن سخن دنیا را به گوش ناخشنودى و دشمنى مى‏شنود . اگر گویند مالدار شد دیرى نگذرد که گویند تهیدست گردید و اگر به بودنش شاد شوند ، غمگین گردند که عمرش به سر رسید . این است حال آدمیان و آنان را نیامده است روزى که نومید شوند در آن . [نهج البلاغه]


ارسال شده توسط شروین در 88/1/24:: 9:17 عصر

تو مجله همشهری جوان چند وقت پیش این مطلب را خوندم به نظرم به درد همه ما دانشجویان گرامی و عزیز جامعه می خورد جالب تر این است که در این مطلب خود سوال کرده و خود گزینه گذاشته اما جواب نداده شما دانشجویان گرامی اگه خواستید جواب بدیدهم من و هم همشهری جوان خوشحال می شه در پایین مطلب را بخوانید:

1.یکی از خبرگزاری ها با ارائه امار از افت تحصیلی دانشجویان طی سال های اخیر خبر داده و سوال کرده است:؟((دلیل پایین امدن سطح علمی دانشجویان چیست؟)) به نظر شما بهترین پاسخ به این سوال چیست؟

الف)بازار کارنیست واسه چی بخونیم؟

ب)به ما هیچ ارتباطی ندارد(از طرف دانشگاه های پیام نور علمی کاربردی غیر انتفاعی ودیگر بستگان)

ج)به دلیل مشاعر منتقدان

د)اصولا سوالات غیر دلسوزانه هیچ پاسخی ندارد

2.((30درصد از دانشجویان به رشته تحصیلی خود علاقه ندارن))د پس این دانشجویان برای چی در این رشته ها درس می خوانند؟

الف)نخوانند چه کار کنند؟

ب)از بیکاری که بهتر است

ج) داغ هستند و متوجه قضیه نمی باشند

د)فشار خوانواده بود رفتیم خب!

اینم از خبر و سوالات فعلا.....


کلمات کلیدی :